Monday, August 2, 2010

KEM MUHASABAH 2

Emmm..salam..ni sambungan daripada cerita aku yang lepas...Kem Muhasabah yang berjalan selama 2 hari sangat memberi input kepada aku..Penceramah yang terdiri daripada lecture..aku sendiri iaitu Dr.Ishak n Dr. Aslan... First day...ceramah bertajuk disiplin pelajar oleh Dr. Aslan berkisarkan kepada prestasi akademik, disiplin, doa2 yang patut diamalkan dll.. Malam plak Dr Ishak membentangkan berkaitan dgn motivasi..attitude building.. The question is..Adakah saya seorang bermotivasi? Mengapa pelajar melayu berada di belakang pelajar asing? (lu pikirla sendiri...) Untuk berjaya kita perlu mempunyai motivasi diri yang tinggi agar matlamat hidup dapat dicapai.. Susah menjadi orang yang baik, senang menjadi orang yang lemah...(setuju x)... itulah antara kata2 yang aku dengar..haha.. oooooooopssss.. terlupa lak ada satu lagi kata2 yang aku rasa agak mendalam r maksudnya.."nak naik bukan mudah, nak jatuh bukan susah.." kata2 dari senior Azizi..huhu ape2 pun ambil iktibar dari segala kejadian..n think positively..huhu..daaaa

No comments:

Post a Comment