Wednesday, July 28, 2010

Pertemuan dan Perpisahan

Andai aku tahu akan ada perpisahan antara kita sudah pasti aku akan lebih menghargai dirimu..lebih dan lebih..ku kenang kembali detik pertemuan kita dahulu..Tanggal 4 Julai 2010 aku mendaftarkan diri ke UTM..Hatiku berdebar-debar untuk mengetahui siapakah roommate ku..Aku bersyukur tatkala mengetahui dirimu adalah teman sebilikku.. Pengenalan yang cukup ringkas..Tidak sampai seminggu..kita mengembangkan cawangan dengan menerima samirah dan dalilah sebagai teman..ditambah pula dengan wujudnya zaleha dan suraya...kau yang bernama Izzah..ku anggap seperti adikku sendiri..kita berteman malah bergurau-senda tanpa mengira cerita..sangat akrab hubungan kita semua...Ramai yang menoleh, memandang tak kurang menjeling...adakah kita melakukan sesuatu yang pelik...?tidak..mungkin mereka mencemburui keakraban kita...agak pelik dalam tempoh tak sampai sebulan kita ibarat sudah mengenali bertahun lamanya...Tak kira masa gelak tawa sentiasa menghiasi cerita..lerai air mata dek kerana tak tahan bersenda..aneh..dunia memang aaneh..tatkala kita semakin akrab, makan sepinggan, minum secawan, tidur sebantal (tapi bukan dengan aku..hehe), kau mendapat panggilan untuk berpindah ku Universiti yanng lain...Aku tergamam, tak percaya kau akan meninggalkan aku..andai aku diberi peluang untuk bersuara, akan ku kata pada ayah ibumu, jangan dipisahkan kita semua...namun apakan daya..mereka keberkatan mu..hanya doaku mengiringimu...love u..2:25am...

No comments:

Post a Comment