Sunday, September 26, 2010

Aku dan abadi.............


Aku merenung dan terus merenung,
Siapa diriku ini..........
Aku melihat denngan mata ini,
Ku nampak....
rumput itu hijau...
hujan ini merintik....
awan berarak....
dan langit biru luas terbentang...
Segalanya mempunyai identiti...
Yang boleh dibanggai.....
Namun aku...

Secara perlahan...
ku memadamnya...
Secara perlahan.....
ku tinggal rakan
dalam kebinggungan...
Aku tidak lagi mengenali diriku...
Aku kesal, sedih....
Aku benci diriku sekarang...
Kotak ini membuat aku rasa asing..
Ragam manusia terlalu bervariasi...
Aku pening.....Aku keliru....
Sehinggalah....
suatu malam aku mengerti.....

Kini,
Aku adalah diriku...
Semalam telah berlalu,
Hari ini juga begitu....
Esok akan berlaku
dan kemudiannya adalah pasti...
Aku akan terus mencari,
dan terus mencari....
berfikir dan terus berfikir,
mengharungi muslihat dunia..
Kerana aku telah menjumpai...
Sesuatu yang lebih abadi....


No comments:

Post a Comment